Du kender det sikkert: du læser avis eller ser/lytter til nyheder på TV, radio eller nettet og undres. I det daglige bombardement af lyd, billeder og indtryk fra medier og reklamer mangler rigtig meget af det, der betyder mest for os – måske det vigtigste.
Ville det ikke være fantastisk, hvis vi i vores hverdag blev mødt med budskaber, der fik os til at reflektere over den verden vi lever i, vores liv, hvad der virkelig betyder noget. Budskaber der får os til at standse op og tænke. Den skæve vinkel. Meningen med livet. Ting vi har brug for at blive mindet om.
At se tingene i et større perspektiv – hvor kommer vi fra? Det eventyrlige – hvad nu hvis … kunne man forestille sig en verden, hvor …
Vi i spredbudskabet.dk har sat os for at lave en platform, hvor vi kan sprede den type budskaber.
Vi håber, du vil være med til at sprede budskaberne ved at ”like” eller dele budskaberne via facebook eller mail – eller fortæller det til venner, naboer og dem du ellers møder.
Historien om spredbudskabet.dk
spredbudskabet.dk blev oprettet i 2011 som et forsøg på at sprede konstruktive budskaber.
Den naive tanke: hvis man kan sælge tandpasta via reklamer, kan man også sælge gode tanker. Et forsøg på at give os borgere mulighed for selv direkte at præge, hvad vi bliver mødt med i bybilledet. Vi startede projektet med en stor kampagne i København. Vi havde købt reklameplads til at sprede vores budskaber i byrummet. Der var plakater på og i busser, ved stationer, i Kastrup lufthavn samt reklamespots på TV2 og nettet.
Vores fokus er at sprede budskaber primært via nettet. Men får vi tilstrækkelig opbakning, vil vi starte nye kampagner, så vores budskaber bliver synlige også i byrummet: i bussen og toget, når du cykler på vej til arbejde, på gågaden og hvor du ellers færdes.
Projektet drives af Spredbudskabet Fonden. Fonden lægger stor vægt på at stå uden for alle politiske, religiøse og kommercielle interesser.
Pressen skrev